Turistická trasa: Roháčske plesá, Roháčske vodopády.

Jedným z najčastejších cieľov, ktoré si žiaden z návštevníkov Roháčov nenechá ujsť, sú Roháčske plesá. Je jednou z jednoduchších trás, a preto je vhodná aj pre nenáročných turistov a rodiny s deťmi.
RL - snowboarding
Trasa sa začína na parkovisku v Roháčskej doline. Po asfaltovej ceste kráčame okolo poľany Adamcuľa až k bývalej Ťatliakovej chate. Táto je prvou zastávkou, kde sa dá počas sezóny kúpiť aj občerstvenie a je dostupná aj s detským kočíkom. Hneď za chatou sa nachádza Prvé jazero. Je v nadmorskej výške 1563 m.n.m. a rozlohu má 2,22 ha. Potešením hlavne pre deti sú kačky, plávajúce v jazere.
Ďalej pokračujeme upraveným chodníkom miernym stúpaním po zelenej značke . Po 50 minútach prídeme k Druhému jazeru, ktoré je 1650 m.n.m. Má rozlohu 0,21 ha. Nasleduje mierne stúpanie, až dosiahneme nadmorskú výšku 1653 m.n.m. Tu nás očarí Tretie jazero s rozlohou 0,61 ha. Pod upätím Troch kôp je ukryté posledné Štvrté jazero, ktoré je v nadmorskej výške 1718 m.n.m. a má rozlohu 1,45 ha. Po 2 hodinách chôdze to je dobré miesto na odpočinok. Ďalej pokračujeme už len oddychovou trasou dole po serpentínach chodníkom po modrej turistickej značke. Chodník je chránený kosodrevinou až po odpočívadlo. Ďalšie zostupovanie je náročnejšie. Vedie lesom a je trocha strmšie. Trvá približne 20 minút. V polovici cesty lesom je odbočka k Roháčskemu vodopádu. Záverečný 40 minútový úsek vedie upravenou cestou cez poľanu Adamcuľa a asfaltovou cestou na parkovisko.
Túto túru je možné absolvovať aj opačným smerom. Výstup je síce ťažší, no o to ľahšie a krajšie je zostupovanie okolo Roháčskych plies. Na druhej strane sa ľahšie do kopca stúpa, ako sa z neho zostupuje.